Min verste fiende

Hvordan bekjemper en en fiende som du egentlig ikke kan ta på?

Dette er ett spørsmål jeg har stilt med lenge. Har du noe fysisk du kan slåss mot så er det så mye enklere å bekjempe det. Men når din fiende er søvn finnes det ingen kvikk fiks.

Når søvn er din verste fiende.
Søvn er en fiende du ikke så lett overvinner.

Jeg har nå prøvd det aller meste innen insomnia og så langt er det lite som har hjulpet. I starten så trodde jeg at årsaken rett og slett bare var så enkel som at jeg ikke fikk sove. Men den gang ei.

I det siste har jeg nå innsett at problemet er mye større enn som så og det er ingen enkel sak å overvinne. For situasjonen som er nå er at jeg til tider er redd for å sove. Jeg legger meg og selv om jeg har både sovemedisin og beroligende jeg kan ta ved behov, våkner jeg allikevel lett. Jeg får liksom ikke til å slappe av og det er som om kroppen er i kamp hele tiden. Den holder meg våken! De få gangen jeg får sove litt, våkner jeg etter kort tid og ser meg rundt i rommet.

Etter en samtale med psykologen for noen dager siden innser jeg nå at dette er ikke søvnen i seg selv. Dette handler om så mye mye mer! Å begynne å grave i årsakene gjør det heller ikke bedre med en gang. Faktisk så er det som de fleste sier; det blir verre før det blir bedre. Når tankene, traumene og minner trekker en ned, så går kroppen selv i kampmodus. Innimellom føle jeg det som jeg er kastet inn i en tornado og vet ikke hverken veien opp, ned eller frem og tilbake.

Så hva gjør en da i denne situasjonen?

Her skulle jeg selvfølgelig gjerne ha hatt en enkel løsning, men jeg har nå innsett at dette blir en kamp. En kamp ikke bare for kroppen men også for sinnet. Det eneste jeg vet er at jeg ikke kan gi opp! Kampen må taes og hva som ikke dreper en gjør en sterkere.

What Doesn’t Kill You, Makes You Stronger!

Når mareritt holder en våkne om nettene, da kan en ikke lengre bare håpe på at Jon Blund kommer.

 

Instagram HER – Facebook HER – SnapChat Unjem

2 kommentarer
    1. Jeg kjenner meg igjen. Har så mye problem med søvnen at det er til tider deprimerende. Men livet må gå videre.
      Håper det blir bedre etterhvert

      1. Det kan til tider være ekstremt deprimerende ja.
        Men som du sier går livet fremover og en må gjøre det beste ut av det. Når det e sagt er ikkje alle dagen like enkle å se på den måten slik som i dag hvor e har nå sovet tilsammen 5 timer på netter.
        Allikevel så ser e fremover og tenker qt en dag vil søvnen forhåpentligvis være på plass igjen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg