Mink kastes i massegraver!!!!

Dette her synes jeg er så ufattelig trist.

Jeg forstår av vi ikke kan ta sjanse på at et nytt står av convid 19 skal komme til oss mennesker, men det betyr da ikke at dette her er greit for det!

Mink som bare ligger der uten å bli gravlagt.

Om du orker, klarer og vil (anbefaler deg å se) se denne videoen fra Dagbladet. Men vær klar over sterke bilder og at det ikke er noe hyggelig å se på. Skrekkvideoen jeg snakker om finner du HER.

Dagbladet;

  • Sjokkert arbeider på minkfarm filmet da avliving gikk forferdelig galt. Massegraver og manglende kontroll fra danske myndigheter når 15-17 millioner mink skal avlives, får nå alarmklokkene til å ringe.

La meg si det igjen; jeg forstår tankegangen bak avlingen slik at vi mennesker kanskje kan reddes fra dette fryktelige viruset. MEN; jeg har null forståelse eller rettere sagt en nulltoleranse for at minken skal dø på dette viset.

Det kan ikke forsvares! Det skal ikke forsvares!

Når du leser i artikkelen står det også at det avlives friske dyr. Hvordan kan vi bare si at så mange mink skal dø på grunn av at vi mennesker er redde? Minkene har ett liv og retten iallfall til å slippe å pines til død.

At det er greit å stappe kasser fulle av mink for å så gasse de er forkastelig. Det er forkastelig spesielt når en ser hvor gale det kan gå i videoen her. Men at dette også gjøres til vanlig slik at vi mennesker skal kunne gå med pels et for meg ufattelig.

Minken i fangenskap.

Og sist men ikke minst er forbrenningskapasiteten sprengt, noe som fører til at minken blir kastet i massegraver og lagt kalk opp på for at det skal unngå smittefare!

Seriøst!

Fortjener ikke disse dyrene bedre?

Disse dyren skal først leve i fangenskap for at mennesker skal kunne gå med pels og ende livet sitt slik som dette. Og nå i tillegg må de bøte med livet på grunn av ett virus uten at alle har det påvist engang.

Jeg personlig synes disse stakkars dyren fortjener så mye bedre. Måten jeg leser dette på får meg til å tenke på første episode fra Truls ala Hellstrøm på TV 2 denne sesongen. Der var det en klok bonde som sa som følger;

  • Om ho skulle være bonde, skulle dyren kun ha en dårlig dag i livet sitt og det var den dagen di skulle avlives. Men hennes måte å avlive på gikk for seg på rett måte.

Hvor flott er ikke dette sagt?

Og hvorfor skal ikke alle dyr som lever hos en bonde ha det slikt?

Jeg forstår det rett og slett ikke! Jeg blir rasende forbanna på at dyr skal plages for oss mennesker og uansett virus eller ikke fortjener ingen dyr denne behandlingen.

4 kommentarer
    1. Jeg tar det som nok et bevis på at pelsdyroppdrett ikke er ok…Disse dyrene kan ikke anvendes for pelsen pga corona, og de kan jo absolutt ikke slippes løs. Nei, det er ikke greit, men hva er alternativet når millioner av mink skal avlives kjappest mulig? Her i landet er man også redde for spredning av villsvin fra Sverige pga svinepest. Får grisene hos bønder den smitten, er det avlivning “en masse” pga det også. Reinsdyr og skrapesyke? Sånn kan man holde på.
      Samtidig kan jeg ikke helt dy meg for å tenke at det pattedyret det er altfor mange av, er oss. Vi ødelegger det meste, inkludert vårt eget livsgrunnlag. Utrydder dyr, insekter og planter altfor fort, og så tror vi at vi kan leve uten dem? Blæh, sier jeg bare! Vi har ikke en sjanse, men de færreste skjønner det.

      1. Dessverre er vi mennesker de største rovdyrene som krever og tar det vi vil. Og som e sier avlivning for pels er ett tema e kan diskutere lenge da e uansett ikkje ser på det som greit. Men denne gangen handøer det faktisk mest om behandlingen de får på sitt dødsleie. Å stue de sammen, slå de i hodet for å få de inn igjen og høre hylene de skriker er ikkje riktig måte. Og i dag har faktisk danske myndigheter slått fast at dette ikke er riktig eller lovlig.
        Men allikevel er det mennensker som gjør dette. Og for meg er det forkastelig.

      1. Enig med deg i at vi må gjøre alt for å bli kvitt dette viruset. Men synes det er trist å se måten de blir avlivet på og at det faktisk e mange frisk som må bøte med livet også.
        Men heldigvis idag har danske myndigheter tenkte seg om.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg