Minner fra 2 år siden.

Loen
Obligatorisk bilde oppi hesteskoen på toppen av fjellet.

Søker du etter zipline når du er i Loen på ferie, slik jeg var for to år siden kommer følgende side opp i søkefeltet ditt; https://www.loenskylift.no/zipline

Du finner link på både norsk og engelsk og teksten lyder som følger;

  • På toppen av Hoven 1000 meter over fjorden får du sommarfuglar i magen og vind i håret. Til saman er ziplina 220 meter lang (125 + 95 meter). Her flyr du over øvste delen på Tungejølet, med utsikt mot hengebrua i Via Ferrata Loen. Ziplinene ligg berre 5 min gange nordaust frå toppstasjonen til Loen Skylift, og er lokalisert ved stien frå Via Ferrata Loen. Mange bruker også ziplinene som avslutning etter via ferrata turen. Ziplinene har start og avslutning på Hoven.

Jeg har lenge hatt så lyst til å gjøre noe sånn som dette, men jeg har vært så redd for at vekten skulle hindre meg i å gjennomføre. Som jeg har nevnt tidligere er jeg og vekt ikke akkurat venner. Så gleden ble faktisk stor når jeg innså at jeg var innenfor vektgrensen og derfor kunne delta. 🙂

Samboeren måtte faktisk bare bli med Skyline opp igjen dagen etter på en lørdag slik at jeg fikk gjennomføre.

Loen
Måtte bare møte opp tidlig i kø.
Loen
Ingen var i køen når jeg kom.

Så ivrig var jeg at jeg var først i køen når jeg kom opp. Her skulle ikke sjansen gå fra meg!

Loen
Jenta med utstyret er klar for eventyr.

Var så overklar når jeg kom at det går ikke an å beskrive. Krysset bare fingre og tær for at vinden ikke skulle stoppe meg, nå som vekten spilte på lag.

Skal si jeg hadde noen sommerfugler i magen ved første hopp, men gud bedre så gøy det var.

Loen
Høyt over det første svevet.

Ved andre hopp hadde sommerfuglene roet seg litt og jeg så bare frem mot selve svevet.

Loen
Høyt henger ho og svever.

Etter to hopp var tanken at jeg hadde lyst til å gjøre det igjen. Men det var for sent på dagen for å gjøre det to ganger og jeg hadde heller lyst til å prøve det andre plasser også.

Loen
Blid og fornøyd over dagens eventyr.

Jeg trur faktisk denne turen er grunnen til at jeg har lyst å prøve meg i Flom. Kanskje også noe av grunnen til at jeg faktisk hoppet i fallskjerm i fjor.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg