Mørkloftet sine hemmligheter

For deg som som har fulgt snapchat eller instagramen min i det siste, har du nok fått med deg at jeg pusse opp og rydder unna gamle ting. Planen er å etterhvert muligens leie ut eller selge min egen leilighet siden jeg mer eller mindre uoffisielt har flyttet inn hos kjærest. Selvfølgelig er dette fortsatt litt frem i tid, en god del ting må komme på plass først. Slik som samboerkontrakt og planene om å kjøpe meg inn i huset her. Men dette er jo ikke noe som skjer med det første, for som sagt har jeg en god del som må gjøres først.

Mens jeg har pusset opp har jeg også begynt å selge bort litt av mine gamle ting som dukker opp mens en rydder. Så de to siste dagene har jeg sortert en del lego.

Sorteringsjobben er igang.
Sorteringsjobben fortsetter.

Hvem har ikke lekt med lege liksom?

Selv om jeg ikke har kjøpt noe lege selv og så er det jo en kjensgjerning at lego koster en god del penger. Jag kunne selvfølgelig ha solgt unna dette også, men etter en god del sortering har jeg gjort som følger. Noe har blitt tatt vare på som jeg skal legge ut for salg etterhvert, men det aller meste ga jeg enkelt bort til en god venninne som skal bli bestemor til to nye barnebarn på nyåret og allerede har ett barnebarn. Ikke at de kan leke med det med en gang, men bestemor har det jo liggende klart til når den dagen kommer.

Så her har de mennesker, borger, vikingerskip, biler og alt annet av lego som jeg selv ikke kan sette navnet på. Jeg startet i utgangspunktet med å sortere etter farger, former og størrelser. Men etter å sett hvor mye som faktisk kom fra mørkeloftet gikk jeg lei. Derfor ente det med at jeg sorterte ca. 3/4 deler fikk Monica med seg resten for å sortere selv. Så nå gleder jeg meg til å høre og se hvordan de vil leke med dette i fremtiden. Pluss at jeg liker at det kommer til nytte og ikke bare går i søpla.

Jeg personlig synes det er greit å dele litt av sine goder og kanskje tjene noen ekstra karma poeng i det store løpet.

 

2 kommentarer
    1. Mye rart som dukker opp når man rydder. Husker jeg lekte litt med lego da jeg var lita, men jeg var mer til å leke med dukker jeg. Ha selv tatt vare på yndlingsdukken min som jeg hadde som unge. Den har fått på seg babyklær. Skulle egentlig ha fått pusset opp den, men det får bli senere 🙂

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg