Nei Anne Brith, siste ord er ikke sagt!

Etter hva som kom i går, har jeg ett behov for å skrive litt til. Kampen mot Anne Brith Davidsen og hennes kurs ABIP har vært lang og hard, men den er ikke over. Langt der i fra!

For svaret som var et blankt avslag i går gjør meg forbanna. Hvordan en som sier selv at hun er en dyktig business dame kan bruke månedsvis på å hale ute en sak for å så smi seg på andres ulykke – er rett og slett uten for min forståelse….. Anne Brith Davidsen har kanskje i glemt meg i forhold til kurset, men jeg glemmer ikke og kommer til å stå på kravene hele veien.

Media glemmer heller ikke slik som artikkelen jeg delte fra Dagbladet i går og når artikkelen fra Romerikeblad. Romerike sin artikkel kan du lese HER. Dette er de siste i rekken så langt, men siden siste ord ikke er sagt vil det nok komme mere.

Anne Brith Davidsen går for konkurs nummer fire istedenfor å ordne opp.

Anne Brith Davidsen sitt kurs har før korona viruset i det hele tatt dukket opp fått inn så mange. Flere har også nå kommet på banene etter at forbrukertilsynet konkluderte med to lovbrudd. Bra er det, selv om jeg skulle ønske de kom med før, jo flere vi er jo sterkere står vi. Så om du er en av de som er misfornøyd med kurset, ja da håper jeg du nå står frem. Vi kan ikke la dette ligge og la brudd på loven ligge. Lovbrudd er straffbart og det burde ha store konsekvenser.

Ikke bare en konsekvens som konkurs, for dette er jo tydeligvis noe Anne Brith Davidsen ser på som en lett utvei. Dette er iallfall mine tanker med tanke på at dette er hennes fjerde gang. Det blir for enkelt å bryte loven gang på gang og svindle mennesker for flere tusen kroner for slippe unna konsekvenser.

Jeg som så mange andre som har stått frem har blitt blokkert fra Anne Brith Davidsen sine kanaler, men unntak av en. Der får jeg med meg noe. Jag har fått med meg at hun ønsker oss dårlig karma, at hun setter pris på støtten ho har og at dere lesere må ha forståelse for hvor tøft dette er for henne.

TØFT!!!!

Ja jeg skjønner det er tøft å få så mye negativitet mot seg på en gang. Men vet du hva? Det har vært så mange muligheter for å løse dette uten å måtte dra dette så langt. All dekning i media kunne vært unngått, like så våre innlegg på blogger og Instagram. Løsningen hadde vært så enkel, rydd opp med en gang ved å være saklig og gjør det rette. Hadde Anne Brith gjort dette hadde ikke navnet henne blitt smurt utover x antall nettsider og aviser i negativ betydning. Hadde vi alle fått ordnet opp oss i mellom hadde vi forsvunnet fra dette sirkuset og ikke brukt noe mere tid hverken på ABIP eller Anne Brith selv.

Det skrives også i brevet at AS hennes ikke har noen penger og derfor er en løsning umulig å inngå. Hva i alle dager har i såfall alle de hundre tusen kronen gått til? Ett liv i sus og dus med nytt hus, leasing av dyr bil, nye møbler, skjønnhetsbehandlinger som løshår og negler og fester med høy champagne servering?

For store kostnader innen kurset har det jo ikke vært, hun har jo ikke engang trengt å betale telefonregning for telefonsamtalene vi ble lovet, for det ble jo vårt ansvar å ringe henne i håp om ett svar.

I tillegg til dette topper svaret seg ved at hun melder As insolvent på grunn av korona!

Som sagt i tidligere innlegg; KORONA!!!!

Det tok liksom toppen av kransekaka. Men samtidig nå som jeg har fått tenkt meg litt om såg jeg dette komme. Dette var faktisk første tanken som slo meg når viruset slo ut for fult. Jeg så for meg at hun tenkte dette var passe beleilig i håp om at saken vår ville drukne i viruset sin dekning. Men når det ikke skjedd nå bruker hun heller viruset til sin fordel. For meg er dette sykt, utspekulert og uten sidestykke provoserende.

ABIP er ett kurs som besto av telefonsamtaler og informasjon via Facebook og Instagram. Med andre ord ett kurs og en tjeneste som kunne levert som bare det selv om viruset herjer. Ingen hadde trengte så møtes og alle kunne fått samme informasjon og hjelp som jeg og de andre har hatt krav på. Istedenfor velger nå Anne Brith Davidsen å gjemme seg bak dette viruset og utnytte dette til sin egen vinning.

Damen sitter nå igjen med alle pengene, huset og bilen uten noen store konsekvenser. Hvor lenge går det før hun kommer med neste AS og nye mennesker blir svindlet for tusenvis av kroner?

NEI OG ATTER NEI; SISTE ORD ER IKKE SAGT!

Jeg godtar ikke dette som en løsning og derfor vil jeg gå videre. Andre har jeg også med meg på dette. Vi trenger bare noen dager på å summe oss og for å legge en slagplan videre.

Denne omgangen er kanskje tap, men kampen er langt i fra over.

Dette handler ikke lengre kun om pengene jeg og de andre krever. Dette har blitt til en prinsippsak for meg og de andre. Dette handler om å ikke godta å bli behandlet på denne måten.

Anne Brith Davidsen sitter kanskje stille selv i båten og satser på at dette går over eller bare forsvinner ut i intet. Men da ta hun feil, vi sitter også i båten for å bruke hennes ord, men vi er også klar for å kjempe for rettferdigheten. Rett skal være rett og dette har pågått så alt for lenge til å la det ligge.

Ok, så kanskje litt vel direkte her nå og kanskje også for ærlig vil noen synes. Men det får så være, om vi ikke kjemper videre lar vi en svindler slippe unna med lovbrudd og andre kan også følge i hennes fotspor. Det er rett og slett ikke aktuelt.

Det eneste riktig her i denne saken er at vi alle får tilbakebetalt summene vi har betalt inn, helt ærlig burde vi også fått renter. Pluss en offentlig unnskyldning for måten vi har blitt behandlet på. Men dette er noen jeg tror vi kan se langt etter og derfor har dette heller bikket over til prinsippet ved å ikke la en som begår lovbrudd slippe unna.

Så igjen, om du er misfornøyd med kurset ABIP vær så snill å stå frem, fortell din sak og ikke la dette stilne. Jo flere som står frem og jo mere som kommer frem, desto vanskeligere vil det var for Anne Brith Davidsen å slippe unna med dette?

 

2 kommentarer
      1. Takk for støtten. Har vel i grunn passert tør for lenge sinde. Orker er en annen sak, men det har bikket over til en prinsippsak, derfor er det uaktuelt å la den ligge sånn som situasjonen er nå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg