Next best thing til en bestemor

Famile er ikke en enkel sak for alle og min er mildt sagt ikke normal etter di flestes standard. Er ingen hemmelighet at når jeg miste bestemor mistet jeg egentlig en mor og en trygghet hun bare kunne gi. Tror seriøst ikke det fantes mange bedre mennesker enn henne (og bestefar), men hva jeg innså i går. Har egentlig visst det lenge, men ikke følte like sterkt som i går. Det er nemlig at jeg har the next best tingen til bestemor ikke så langt her fra. 🙂

Margit er som en nyere utgave av bestemor, så snill, varm og omsorgsfull som dagen er lang. Selv om vi ikke ses så ofte er det aldri slik at vi har stille tid når vi er sammen. Vi snakker sammen som om det var i går og jeg vet innerst inne at jeg kan snakke med henne om alt. Pluss at om jeg tørr å åpne meg vet jeg ingen ting noen sinne vil komme videre fra hennes munn. Akkurat slik som bestemor!

Det siste året har vært på mange måter midt værste år noen sinne, selv om det også har hatt mange gode stunder. Kanskje mange som tenker at ett år med corona er årsaken, men det er virkelig ikke det jeg har følt på. Alt som har skjedd det siste året er på ett personlig plan og jeg har måttet jobbe og fortsatt jobber hardt med meg selv. Det er ikke enkelt, men jeg vet det bil gjøre det bedre til slutt. For ingenting blir bedre om en ikke tar tak selv og tørr å innse hva en har foran en.

Derfor var gårsdagen så utrolig koselig, Margit inviterte til et lite kveldsbesøk. Jeg skulle egentlig bare på ett lite besøk hvor vi skulle skravle noen ord. Men istedenfor så endte vi opp med nesten fem timer sammen, i tillegg til at hun serverte det hun kalte lett servering. En servering som hun ikke trengt og heller ikke var lite. Men sånn som en setter pris på slike stunder og personer.

Servert jordbær med fløte, sukker og vaniljesaus. Pluss en iskald Pepsi Max.
Fikk også rester fra en utrolig god sjokoladekake som opprinnelig var til min tremening sin bursdag.

Jag unner virkelig alle å ha en i livet slik slik som Margit og jeg håper du som leser dette har det. 🙂

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg