Noen drar hjem, andre på hytta eller utlandet mens vi andre…..

Så var vi her igjen! Norge stenges ned. Det er ikke lov på besøk med mer enn 1 til 2 mennesker, ingen unødvendige reiser eller leve livet som en slev vil. Munnbind på butikk og holde minst 2 meters avstand. Dette er rett og slett livet vi lever og vi alle fleste godtar det.

Munnbind tilbake på plass.

Vi godtar det og innfinner oss på det. Finner en måte å leve livene våre på selv om en skulle gitt hva som helst for å få leve slik en selv ønsket.

Men hvor riktig er det. Det sitter nå nordmenn i utlandet som har valt å reise under en pandemi. De er sure for at de må på karantenehotell og betale selv når de kommer hjem. De har reist på en reise som ikke var nødvendig. Så har du de 40 000 som planlegger å reise nå i påsken uansett, selv med di nye restriksjonene som kom i dag. De unnskylder seg med at de er lei og vil selv bestemme over livene sine.

Er alt dette riktig, tar alle riktige valg? Skal vi helst få bestemme selv, skal noen få få bryte regler slik de selv vil mens vi andre lever ett asosialt liv innenfor huset fire vegger med unntak av en tur på butikken i uka?

Nå skal ikke jeg sitte her med pekefingeren. Folk for stå for hva di selv føler er riktig og så må jeg stå for hva jeg gjør. Men en ting jeg vil si er at det å være lei eller av helsemessige årsaker er ikke nok for meg. Jeg også er lei, dritlei for å si det rett ut. Så lei at jeg kunne kommet med en saftig glose eller ti. Jeg hadde også hatt godt av en en reise til varmere strøk, kroppen og sinnet mitt hadde virkelig trengt det. Tross alt dette holder jeg meg hjemme og lever med alle di begrensningen som er satt, rett og slett fordi jeg håper vi en dag i fremtiden får tilbake livet slik vi en gang kjente det. Jeg får holde meg i ro og vare sammen med mine firbeinte ute på tur der folk ikke befinner seg.

Snoopy nyter en stille dag.

Det jeg kanskje stusser mest over er heller hvordan Bent Høie og Erna Solberg selv lever. Det feires bursdag og de reiser hjem og på hytta selv om de egentlig har bodd i Oslo i mange år. Dette går liksom under pendling. Så jeg tenker litt slik som Vår Staude i intervjuet av Høie på God Morgen Norge;

https://www.tv2.no/v/1643595/

Gjør slik som de som bestemmer sier og så lever de slev slik de vil!

Når en tenker på dette, er det egentlig rart at så mange bryter alt av regler under pandemien? Jeg bare spør!

 

Instagram HER – Facebook HER – SnapChat Unjem

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg