Noen favoritter å Streame

Egentlig hadde jeg planer om å komme med ett helt annet innlegg i disse morgentimer, men her sitter jeg heller våken å skriver enn å få en god natt søvn. Så for å bytte litt om kommer håndarveidsinnlegget litt senere i dag enn vanlig.

Vel siden Jon Blund ikke vil komme på besøk i kved/natt sitter jeg altså heller her å streamer og derfor tenke jeg jeg kunne komme med noen forslag til serier som jeg iallefall koser meg med i disse dager.

For de som kjenner meg aller best vet at jeg har en stor forkjærlighet for vampyrer, hekser og varulver når det kommer til filmer og serier. Jeg husker fortsatt min fascinasjon når Buffy kom på norsk tv første gang og hvordan Angel ble en storfavoritt. Etter at disse to serien tok slutt tok det litt tid men så dukket Vampire Diaries med Stefan og Damon Salvatore og og litt etter litt dukket også familien Mikaelson opp også og serien The Originals er så langt den beste jeg har sett. Men dessverre tok den slutt også, men ikke uten at nok en serie dukket opp. I den nye serien følger vi den yngste av The Mikaelson når hun tar fatt på livet uten sin kjære familie i The Legacies.

Legacies er et amerikansk drama skapt av Julie Plec. Det er en spin-off av Originals og inneholder historie fra både denne serien og forgjengeren The Vampire Diaries. Stjernen av serien er Danielle Rose Russell som spiller den 17 år gamle Hope Mikaelson og hun fortsetter rollen hun først fikk i den femte og siste sesongen av The Originals. Matt Davis har også en fremtredende rolle i serien, han fortsetter sin rolle som Alaric Saltzman fra The Vampire Diaries. Så langt er det kun laget en sesong men den har visst blitt plukket opp for en ny sesong.

 

En annen favoritt er også en videre fortelling på sitt vis fra den originale serien Pretty Little Liars.

Pretty Little Liars: The Perfectionists er et amerikansk drama mysterium thriller tv-serie laget av I. Marlene King. Serien er en oppfølger til Pretty Little Liars og ble løst basert på roman The Perfectionists av Sara Shepard. Så langt er det kun laget en sesong av serien, men sann til sin forgjenger avslutter serien med en likens twist som originalen, så jeg vil tro og håper det kommer en oppfølger etterhvert.

 

Sist men ikke minst kom jeg over denne her om dagen.

The Handmaid’s Tale er en amerikansk dystopisk dramaserie som ble introdusert i 2017. Serien er basert på Margaret Atwoods roman Tjenerinnens beretning, om et dystopisk samfunn etter en ny amerikansk borgerkrig hvor kvinner blir tvunget til å være konkubiner for diktaturets kommandører. I et samfunn hvor flertallet av både menn og kvinner er sterile, må de få fruktbare kvinnene tvinges til å jobbe som fødemaskiner for aristokratiet. Selv om jeg er kun så vidt kommet inn i sesong en er det laget tre sesonger av serien, så denne blir nok en serie som jeg kommer til å følge mens jeg holder på med håndarbeidet mitt.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg