Nok ett bilprosjekt……..

Hva kan jeg si; jeg har funnet meg en kar som elsker biler, motorsykler, båter, motorer osv osv.

Å nå har vi altså endt opp med nok en bil vi skal fiske på.  😄 Denne gangen er det en Opel Kadett Kiemen Coupe første gang registrert 9 august 1969. Så matematikken sier den er 8 dager yngre enn kjærest og som da i følge kjærest sier at denne går under å være en veteranbil.

Ny men allikevel gammel bil.

Bilen har visstnok stått i en garasje i over 30 år (herre min, nesten like lenge som jeg har levd), så det er mye som må gjøres med den før den kan kjøres med sikkerhet.

Opel Kadett Kiemen Coupe

Den har stått i denne garasjen her, så akkurat hvor mye som må fikses skal ikke jeg uttale meg om. Men at det er en god stund til denne er kjørbar og Eu godkjent kan jeg nok si med sikkerhet. Så noe skilt kommer nok ikke på denne med det første ei heller at jeg sitter i den før den er trygg.

Sin gamle budstad.
På vei til sin nye bostad, hvor lenge den blir stående på låven får tiden vise.

Slik jeg nå har forstått det står den på loven på hjemgården. Akkurat hvor lenge den blir stående der vet oss ingen ting om. Men jeg krysser fingre for at det ikke blir for lenge!

Ja jeg vet jo at jeg er sammen med en skrotnisse og han har mer en nok prosjekter. Så at den er på veien med det første kan jeg nok si med sikkerhet. Så siden jeg kan så lite om bil og ikke helt vet hva som skal til har jeg heller googlet bilen og dette er hva jeg har kommet frem til om bilen;

  • Opel Kadett Coupé finnes i 2 varianter, en tidlig og en senere variant. Den tidlige varianten ble produsert mellom 1965-70.
  • I Tyskland fikk den kallenavnet Kiemen-coupé på grunn av luftuttakene bak sidevinduene som så ut som fiskegjeller. Man ser klare forbindelser til 60-tallets amerikanske coupéer her.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg