Ny ide til høsten trend med vest

Få ting innen strikking har vel slått ann slik som vester har gjort i år. Det finnes alt uendelige med oppskrifter både gratis og kjøpmønster.

Men det trenger jo ikke å stoppe en for å teste ut en ny en ved hjelp av en gammel oppskrift?

Ny ide te en vest.

Så her om dagen fikk jeg lyst til å prøve en vest i Alafosslopi garn som har vært populert til islanskstrikk en god stund nå. Garnet er trykt og varm, så tenkte derfor hvorfor ikke. Det kan jo bli ganske så kult. 🙂

Det er iallefall tanken!

Jag tenker å ta utgangspunkt i noen detaljer fra Holiday Slipover fra Petit Knit, men den må gjøres om noe for å få den til å passe garnet. Tanken i første omgang er å lage en størrelse medium da jeg har ei som spurte om jeg kunne få til dette.

Går det som jeg tenker, gleder jeg meg til å fortelle dere resultat. Så nå krysser jeg bare fingrene for at det blir like bra i realiteten som tanken jeg har i hode.

Forresten sånn til slutt sånn siden jeg kom med forklaring på bølgestrikk tidligere i dag. Har dere fått med dere at Bølgegenseren fra Anett Opheim nå også kommer som vest.

Det hadde ikke jeg, men fikk likevel nesten lyst til å strikke den. Oppskriften på den finner dere HER.

Bilde lånt fra Anett Opheim sin bølgegenser. Link til oppskriften finner dere over bildet. 😊

 

2 kommentarer
    1. Jeg skulle ønske jeg kunne strikke en slik genser. Nå for tiden, klarer jeg nesten ikke å strikke en lapp engang:)
      Lykke til med deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg