Oslo lue i enkel tråd merinoull

Som jeg skrev om tidligere var vi invitert ut på Grip i båttur for en stund tilbake siden og i den forbindelsen laget jeg luer til både meg og kjæresten.

Valget falt på Oslolua men denne gangen også men jeg gikk for å bruke kun en tråd og strikket derfor i Merinoull fra Sandnes istedenfor 2 tråder med Tynn Merino Ull som opprinnelig er brukt. Fargen jeg brukte ble den samme for oss begge da det var de høsten jeg hadde ligende. For å lage begge brukte jeg ca. 2,5 nøster per lue så tilsaman ble det ca. 5 nøster.

Koden og navnet på fargen jeg brukte ble Mørk Gråblå med nummer 6061.

Jeg fulgte oppskriften som vanlig med enkel tråd men jeg strikket som dere ser under her en størrelse mindre enn både herre og dame da luene egentlig er ganske stor slik som de opprinnelige er.

Mann;

Legg opp til størrelse dame da luen er stor.

Strikk 60 omganger før du bretter kanten i to og strikker neste omgang sammen med oppleggskanten.

Snu arbeidet og strikk 40 omganger før du begynner på fellingen.

Dame;

Legge opp stil størrelse junior da luen er stor.

Strikk 57 omganger før du bretter kanten i to og strikker neste omgang sammen med oppsleggskanten.

Snu arbeidet og strikk 40 omganger før du begynner med fellingene.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg