Personangrep eller sak på ABIP og misnøyen der?

Snoopy tester vannet på Blomneset

I helgen/siste tiden har det vært mye skriv om dette med ABIP og misnøyen gruppen jeg er i har mot kurset. Jeg personlig synes nå dette er bra det kommer opp i lyset og at dette endelig blir tatt på alvor. Når en går inn med en sum mellom 8 500 og 14 500 kroner for å få ett kurs hvor du skal lære mye og i følge lovnadene fra kursleder komme langt pluss pluss pluss – og en ikke får dette, må det være lov å si ifra.

Jeg vet jeg har sagt at jeg skal fortelle min historie og det ønkser jeg å gjøre. Men akkurat i dag ønsker jeg å adressere elefanten i rommet.

Personlig synes jeg det er så synd at flere mennesker skriver at vi går på personen Anne Brith Davidsen? Dette får meg til å lurer på; har dere faktisk lest hva saken omhandler og satt dere inn i det? Eller skriver dere utelukkende for å bare vise utad at dere på sett og vis velger side?

Saken går ikke på A.B.D. personlig denne går på hennes AS og ett kurs hun har solgt til mange. I dette kurset har hun gitt ut mange lovnader og det er dette vi slår ned på. Kurset har ikke innfridd, lovnader er blitt brutt og vi har ikke fått det vi har betalt for.

Så saken vi slår ned på er lurerier og svindel!

Vi må faktisk kunne skille sak fra person her og ikke gå ut og kalle alt for angrep og mobbing. Det blir ett hån mot de som faktisk opplever dette på en dag til dag basis.

Denne saken stiller seg i samme kategori som hva som ble snakket om forrige helg med Vixen Awards. Gikk Kristin Gjelsvik til personangrep på Sophie Elise eller gikk hun på angrep på Sophie Elise AS? Slik jeg ser det så nei det var ingen personangrep på lik linje som vi ikke går til person angrep på Anne Brith.

Problemet er bare at så lenge de bruker navnet sin i sine driftnavn kan det virke slik. Men dette handler ikke om at vi hater henne eller ønsker henne noe ond. Vi ønsker kun rettferdighet og at vi får hva vi betaler for. Selger du noe er det viktig å levere den varen en lover.

Setninger som at kvinner hater kvinner i denne sammenhengen blir så feil. Ingen i gruppen jeg er hater ikke Anne Brith som person. Vi ønsker henne personlig ingen ting vondt! Dette er faktisk en av grunnen til hatt jeg har holdt litt igjen på grunn av at jeg skjønner dette er tungt for henne. Så jeg er kjempe glad for at hun har gode støttespillere rundt seg på lik linje som at jeg og gruppen min har.

Alle skal vi få lov til å ha våre meninger og alle skal få lov til å følge akkurat det de føler, men å skrive innlegg eller kommentarer som viser at en ikke har satt seg inn i saken blir feil.

Jeg skulle sånn ønske at hele saken blir lest og ikke kun overskrifter.

Jeg ser også nå at flere som i utgangspunktet har støttet oss går ut og nå forsvarer Anne Brith. Som sagt er det alle sin rett og støtt den di vil. Men vær så snill og ta ett standpunkt. For vet du noen ganger må en bare det og så må en stå i det. En kan IKKE gå frem og tilbake etter hvor det passer en best. Det er tøft å stå rett når det stormer rundt en, men om en ikke takler det så er det bedre og ikke uttale seg om det heller. En kan ikke bestandig bare følge medvinden og være der det er minst motstand!

Vel det var det jeg hadde å si i første omgang og helt til slutt vil jeg bare takke dere alle som støtter oss om det er på private meldinger, kommentarer på blogger eller under artikler på nett. Jeg og gruppen jeg er medlem av ser disse og det varmer å vite at vi har deres støtte.

Helt til slutt vil jeg oss si tusen takk for støtten til dere i gruppen, dere er virkelig gull verdt. 🙂

Yttervika på Frei.

Helt til slutt bare for å avslutte her, det er nå morsdag og vi skal inn på Frei og spise morsdagskake og kose oss litt mens det er opphold samtidig som vi drømmer oss tilbake til slike dager som på bilde.

Ha en super fin dag alle sammen!

14 kommentarer
    1. Dette var et veldig godt innlegg, det er ingen som hater eller angriper personen. Jeg ønsker dere masse lykke til i saken og med bloggene deres. 🤗 Har lest litt på din nå og synes du har en veldig koselig blogg. 😍

    2. Kjempebra blogginnlegg!

      Dette som kommer fram nå er ikke noe særlig.

      Jeg kontaktet ABIP fordi jeg ønsket å bli en bedre blogger. Snakket med en av de AB samarbeider med, og hun lovte meg gull og grønne skoger for hva jeg kunne få til. Helt til slutt i samtalen sa hun en pris på 8500,- kr.

      Så noen dager senere får jeg en mail med informasjon, og jeg måtte bestemme meg fort, for det var kø for å å\få plass. Da var prisen 14500,- kr.

      Magefølelsen min var ikke god, og jeg slo fra meg det hele.

      Dette går jo under markedsføringsloven, og jeg håper på at de involverte får pengene sine tilbake. Når Forbrukerombudet nå har kommet på banen sier det sitt.

      Det som er trist i slike saker, og særlig på internett så blir det at folk tar parti med de involverte parter i saken, og dermed blir det på en måte en “bloggkrig”.

      I dag er det å være influencer et yrke hvor de som er store influencere er selvstendige næringsdrivende som det Kristin, SE, Anne Brith og flere andre er.

      Selv er jeg også selvstendig næringsdrivende, fordi jeg er freelancemusiker på tverrfløyte med spillejobber rundt omkring. Hvis noen mener jeg har for lite musikkstykker innenfor en viss sjanger og mener jeg må ha mer av en viss sjanger, er de ikke mobbing fra deres siden, men et tips eller konstruktiv kritikk.

      Når jeg snakker med mine musikerkollega som også er selvstendig næringsdrivende gir vi hverandre råd. Det er ikke mobbing!

      Det er jo ikke AB som persons om kritiseres, men bedriften hennes som er influencerprogrammet. Hva skjer når vi reiser til syden, og ikke får standarden vi har betalt for? Vi klager. Enten får vi pengene tilbake eller så får vi bedre standard.

      Jeg vet jeg har støttet AB mott netthetsen på kvinneguiden, men det er når de på kvinneguiden har gått til angrep på personen AB, og ikke klarer å skille bedrift fra privatperson. Det har skjedd mange ganger, og det skjer med alle influencere som blir diskutert der.

      Hva har usaklig kommentar om AB sitt utseende å gjøre med AB sin bedfrift? Da snakker om vi om privatpersonen AB. Når de på kvinneguiden diskuterer og blander seg i hvem AB sine venner er og hvor gamle de er har ikke noe med AB sin bedrift å gjøre, men går på privatpersonen.

      Dette som har kommet frem i søkelyset om AB og ABIP er kritikkverdig, og de involverte parter får min støtte, og det fordi jeg vet at det har blitt oppgitt to priser for kurset.

      Jeg er glad jeg ikke meldte meg på!

      Ønsker deg en kjempefin søndag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk for en fin kommentar og takk for støtten setter stor pris på den. 🙂
        Du ble kontaktet du også ja, bra du fulgte magefølelsen din. Hadde jeg visst det jeg vet i dag hadde jeg aldri meldt meg på.
        Jeg er så uendelig enig med deg og jeg har selv forsvart Anne Brith når noen har gått på henne som person. Dette støtter jeg aldri, ikke nå og ei heller i fremtiden. Derfor er det så viktig å skille person fra sak, ta det så saklig som mulig og holde det der.

        Så igjen takk for støtten og ha en fin kveld med katten i kveld.

    3. Takk for at også du står frem- og at dere er flere som kan gi hverandre støtte. Stå på- rett skal være rett!

      1. Takk, som sagt hadde jeg ikke ønsket å gå ut så tidlig. Men med en muldvarp på saken som forteller hvem som er med såg jeg ingen annen utvei. Rett skal være rett som du skriver.

    4. Problemer med å skille person og sak er åpenbart kjernen i dette tilfellet.
      Og bedre blir det ikke når sakens hovedperson og hennes disipler gjør sitt ytterste nettopp for å tilsløre denne kjernen. Stadige budskap ut i det offentlige rom, om kvinner som hater kvinner, oppfordringer til å spre kjærlighet i en verden der ondskapen får spalteplass, løfte hverandre og elske sin neste.
      Hun kan prøve så hardt hun bare vil. Media og Forbrukertilsynet bryr seg nemlig ikke om slike floskler. De vil se fakta og dokumentasjon, og det finnes det tonnevis av her.
      ABIP er forhåpentligvis nå smadret for all fremtid så ikke flere blir lurt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg