Planlegging av Halloween kaken er i gang

Reklame | StudioK.no

Feirer du Halloween? I så fall hva er planen for deg i år? Alle vet jo at det blir en helt annen type takket være korona!

Selv har jeg kun planer om å se finalen av Stjernekamp og krysser fingre på at Sandra Lyng vinner og så skal jeg også få med meg Skal Vi Danse. Disse to programmene synes jeg rett og slett bare er så koselige. Så her i huset slår vi nok av utlyste og lar Halloween feires uten at vi åpner noen dør.

Men jeg har allikevel planer om å prøve meg på en kake som er inspirert av Halloween temaet. Jeg har aldri helt feiret denne dagen, men siden te blir mc klubb kveld på tirsdag igjen, så tenkte jeg at dette kunne være en perfekt kake til uke 45. Eller hva?

Konditorer og andre bakere kunne nok planlagt langt mere avanserte kaker enn meg. Tross alt er jeg kun en hobbybøker som leker meg frem, mest i det siste for å slippe å tenke på andre ting. I tillegg er jeg også så heldig ha en grafisk designer i min omkrets. Tenke seg til at jeg bare kan nevne en slik kake på hundelufting, og “bestefar” Tor tar på seg tenker hatten og begynner planlegge design til en slik kake!

Jeg føler meg rett og slett heldig som har truffet denne mannen og blir varm om hjertet når jeg ser hvor mye omsorg og godhet som finnes i han. Ikke bare mot meg, men mot alle han møter på sin vei. Skal ikke si det med 100 % sikkerhet, men jeg er rimelig sikker på at min virkelige bestefar hadde likt denne mannen slik som vi andre gjør og få slår jo han i mine øyne selv etter døden.

Uansett så dro ihvertfall Snoopy og jeg på besøk til Tor her om dagen. Han hadde nemlig en del tanker om kaka og følte vi trengte å ha ett lite samarbeidsmøte om den. 😉

Kompisene Snoopy og Odin.

Snoopy var litt skeptisk i starten, men med litt kos fra Tor selv mens Odin satt på golvet gikk alt så bra som bare det.

Litt ekstra oppmerksomhet fra “bestefar” Tor, så var det å være på besøk bare kjekt.

Så satte Tor og jeg igang med vår lille planlegging. Tor ser nemlig for seg en kake med noe som ett gift tegn på seg, hodeskalle, en blanding eller noe annet i den stilen. Jeg må si han imponerer meg med hvordan han tegner og hvor flink han faktisk er til å tegne.

Selvfølgelig vet jeg at han har tegnet i mange mange år og det er slik en blir flink, men hva han får til av lite er virkelig stort. Denne kake en jo i liten skala sammenlignet med hva han faktisk jobber med, men allikevel er det gøy at han tar en kake sammen med meg så seriøst og synes det er så morsomt.

Under her ser dere ett av designene han har begynt å tenke på og hva kaken kanskje kan begynne å ligne på eller hvordan den tar form. Dette er jo også bare ett design og så er det jo i tillegg opp til meg å gjennomføre, hodet får mange ideer av å høre på han. Så jeg har ganske mange ideer e kanskje kan få til? Iallfall så hjelper det å ha denne kaken å tenke på når en har lyst å legge alt annet til side. 🙂

Halloween design nummer 1.
Halloween design nummer 2.
Halloween design nummer 3.
Halloween design nummer 4.
Halloween design nummer 5.

Hva tror dere, har du troa på at dette kan bli noe av?

Vil du forresten se på noe av hva Tor har laget anbefaler jeg deg å ta en titt på siden hans HER.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg