Plast i havet

Reklame | WWF Tv Aksjonen NRK

I morra 18 oktober er dagen hvor TV aksjonen for Plast i havet går av staben.

  • Åtte millioner tonn plast havner i havet hvert år. Plasten truer ikke bare dyrelivet, men også oss. Med konkrete tiltak der problemene er størst, skal årets TV-aksjon ta plasten ved rota. Sammen skal vi redusere plastutslippene og ta vare på verdenshavene!

Det er virkelig på tide vi stepper opp og tar ansvar.

Skilpadde smaker og tester ut det de finner i havet, dette kan med føre store skader.
Skilpadder og andre dyr kan sette det fast i halsen eller rundt munnen, noe som er tortur og ikke minst kan hindre de i å få i seg den næringen de trenger.
Haier og andre sjødyr setter seg fast i plasten og kan i tillegg hindre de i å svømme. Noe som medfører til at de dør en sakte og pinefull død.

Jeg håper derfor så mange som ,ulig i år stiller opp og bidrar. Det handler ikke i år om å være bøssebærere som går fra dør til dør, men heller å bidra ved å vipse.

Har du lyst å bidra anbefaler jeg det å vise din støtte ved å vipse HER. Jeg har nå bidratt og jeg håper så mange som overhodet gjør det i tillegg også. Det handler ikke om hvor stor sum, litt eller mye, alt hjelper. SÅ har du noen kroner å avse, vær snill å gjør det i år.

Hver krone er med på å redde planeten og dyrene.

2 kommentarer
    1. Første gang jeg så alt som fløt var i Kairo i 2006 og det fløt søppel i gatene, grøftene og elva. Døde okser i elva, og jeg var helt på gråten. Var fælt å se den forsøplinga. Har tatt oppfordringen og vipsa penger til WWF. Viktig å støtte synes nå jeg.

      Nå skal jeg se på en film på Netflix og strikke videre på votten. Ha en fin kveld.

      1. Helt enig med deg. Det er rett og slett forkastelig, e såg selv senest sist på ferie på Bali hvor ille det har blitt. Søppel flyter langs hele kysten og langt ut på selve havet.
        Flott at du stiller og støtter. Vi begge her i huset har også gjort det og kommer til å fortsette å støtte denne viktige saken.

        Håper du har hatt en fin kørdagskveld med Netflix og strikking.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg