Plommesesongen

I hagen har vi tre plommetrær med tre forskjellige sorter plommer. Vi har gule, lilla og en slags blandling. selv er jeg ingen stor plommespiser, men liker ikke matsvinn eller at noe bare skal mugle bort.

Derfor prøver jeg hvert år å gi de bort til famile, venner og naboer.

Plommesesong
Plommesanking

Plommene modnes sakte men sikkert og jeg har snaket underveis, slik at denne sesongen har ingen ting gått til spille.

Plommesesong
Ingen plommer har gått til spille denne sesongen.

Det som overrasker meg er et år etter år blir de mere populære og fra nå har jeg laget meg en liste over hvem som skal få. Ønsker at alle skal få så lenge trærne produserer.

Her blir det derfor plommer til monusmor og nærmeste nabo slik at det får laget plomme til jul. Kompis av samboeren som lager saft og alt mulig annet. Pluss kollegaer og andre som bare ønsker å spise de.

I går fikk jeg også bilde av naboen som har fått alle plomme sine på glass.

Plommesesong
Gøy når en ser hva andre produserer av hva hagen tilbyr.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg