Pokè Bowl med kylling

I går hadde vi en utrolig lettvint middag og ikke minst smakfull. Selv var jeg usikker på om kjærest kom til å like den da jeg hadde planlagt middag med avokado. Men siden han nå liker sushi og enkelte rolls har biter av avokado i seg tok jeg sjansen. Dette ble til en innertier og jeg har allerede planlagt flere slike måltider.

Mitt aller første forsøk på å servere poke bowl til middag.

Ingredienser;

  • en pose Uncle Ben’s Express Jasmin ris.
  • 2 kyllingfileer.
  • Chinese Five Spice krydder.
  • 1 boks Fersken.
  • 1 Avokado.
  • 3 spiseskjeer Soyasaus.
  • 1 spiseskje Sweet Chili Saus.

Fremgangsmåte;

  1. Kok risen slik det står på pakken.
  2. Del kyllingen opp i skiver og stek det i litt olje og krydder med Five Spice.
  3. Kutt opp fersken og avokado i skiver.
  4. Fordel risen i to skåler,
  5. Fordel en halv avokado og to fersken på hver skål.
  6. Legg på skiver med kylling.
  7. Bland sammen soyasaus og sweet chili saus, så heller du sausen over alt i skålen.

Jeg lover deg at dette var godt, så her er det bare å glede seg.

Ha en riktig fin lørdag og enjoy om det blir dette til middag i kveld eller noe annet. 🙂

En herlig blanding av kjøtt, grønnsaker og frukt.

 

Instagram HER – Facebook HER – SnapChat Unjem

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg