Prøve seg som hundetannlege?

Har du hund er det en del som følger med som anvar i forhold til å ta vare på den. Selvfølgelig varier det fra hunderase til hunderase hvor mye arbeid det er med den, men enkelte ting gjelder for alle våre firbeinte venner – nemlig tannstein!

For sirka et halvt år siden var vi til hundefrisør og fikk hjelp til å få fjernet tannstein, den dagen brukte jeg til å følge nøye med hvordan hun gjorde det. Så når vi satt oss i bilen tenkte jeg at dette var noe jeg kunne få til selv om jeg bare hadde utstyret.

Jeg har no fra før mye utstyr som når det kommer til pelsstell og klør så hvorfor ikke til tenner også. Derfor brukte jeg turen hjem fra hundefrisøren til å lete på nett etter utsyr og kom over dette settet.

Skraper og pirker pluss speil til å fjerne tannstein på hundene.

Settet fant jeg hos Dentaworks og dere finner settet HER.

Settet er ikke det mest avanserte, men det er lite og mer enn nok til mine små firbeinte. Ikke tok det lang tid før det kom i posten heller, så trygt og enkelt å bestille her med andre ord.

Idag var første gangen hvor jeg også tok dette settet i bruk, siden det var første gang valgte jeg bare å ta litt. Verken Lexie eller Snoopy hadde så mye tannstein, så derfor var det greit å starte forsiktig og jeg fikk skrapet mer enn nok fra hjørnetennene og litt på freitenne til at jeg kunne si meg fornøyd.

Fjerne tannstein på sine egne firbeinte. Snoopy var en perfekt pasient.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg