Puslespill i høstfarger

Høsten er her og den er kommet på både fint og dumt grunnlag. Fint fordi landskapet minner meg om fargerike puslespill. Fargespillet som utfolder seg er magisk og du kan bare nyte synet av de flotte kombinasjonene som er ute å går nå.

Når fargene er slik som nå er det så nydelig å gå små turer for å samle energi. Selv er ikke energien på topp, jeg kjenner fortsatt ettervirkningene av ferje legetime og grus meg til fortsettelsen. Jeg vet det vil gjøre godt, men samtidig så vil det være tungt med alt som skal skje. Så hodet og kropp samarbeider rett og slett ikke sammen for tiden.

Derfor er det så deilig når jeg kan ta med hundene på små turer ut å høste energi. Tarzan er jo også med oss og gleden hans er like smittende som den mine to egne har.

Disse tre koser seg på tur og går sjeldent langt fra hverandre.
Inn på nye stier betyr at alle må følge etter en etter en.
Er jo så mye å lukte på og spennende plasser hvor en bare må markere.
Uheldigvis er de så lydige at de kommer tilbake ganske så fort når de blir ropt på.

Nå som båndtvangen ikke er påbudt lengre heller kan de kose seg så mye mer på tur. Det å få gå over alt, snues på alt og undersøke alt uten et bånd som hindrer de. Vel du ser alle tre får så mye mere ut av det og de får brukt alle muskler og hele kroppen på en helt annen måte.

Jeg blir rett og slett lykkelig over å se hvordan de springer og koser seg disse tre herlige dottene. Spesielt når jeg selv ikke er helt på topp er det noe med den lykken disse tre gir meg. Her får du maks kjærlighet uansett hvordan du føler deg og de viker ikke fra deg selv om du er trist.

For som 10 oktober representerte; SPØR MER! Men hvor mange er det egentlig som spør mer og faktisk ønsker å få høre hvordan en egentlig har det. I tillegg er det i overfall viktig for meg at den som spør også er en person som jeg kan stole på. Det hjelper jo lite om en person spør og så etterpå springer å sladre om deg etterpå. Dette har jeg dessverre opplevde litt for ofte og det har igjen ført til at jeg heller lukker meg mer inn.

Dette er vel kanskje en av grunnen til at jeg setter sånn pris på kjærligheten jeg får fra disse firbeinte så høyt og heller forholder meg til dyr enn alt for mange mennesker.

Uansett, nå er det snart pizza laging her i huset og Tarzan er mer en gjerne med som kokk å passer på at pizzaen blir perfekt.

Tarzan tar seg av å være pizzavakt.

 

2 kommentarer
    1. Kjempefine og nydelige bilder du har tatt 🙂 Høsten er virkelig kjempefin, og ikke noe slår en solfylt høstdag som glinser i alle de kjempefine høstfargene 🙂

      Hundene dine er kjempefine, og det er koselig å se bilder av dem <3 <3 <3 🙂

      Ønsker deg en kjempefin tirsdagskveld <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg