Red velvet cupcakes til 17 mai.

Så var det kommet til 17 mai og Norges nationaldag.

En ting er sikkert og det er at denne dagen kommer til å bli husket som en annerledes 17 mai. Dette er dagen hvor vi feirer sammen, men allikevel på avstand og og i hvert våre hjem.Selv slottet som vi bruker å se på på tv er annerledes og ser nesten tom ut, det ikke ett folkehav at mennesker, barnetoget og ei heller ikke en kongefamilie som står å vinker til folket. Kongefamilien kom jo uten en liten tur for å vise seg frem for folket men jeg tror nok de også savner barnetogene. Barnetogene som er som en elv av glede, jubel og kjærlighet. De er jo som en hovedpulsåre fra høyt oppi nord lengst i sør og er pulsen i 17 mai.

Kongen, dronningen og kronprinsessen, kronprinsen med barna.

Selv har jeg for en gang fri og tenker å kun feire den med fullstendig avlsappning uten at det skjer så veldig mye. Eneste jeg egentlig har gjort for å forberede noe kos til i dag er at jeg har handlet inn litt grillmat og makt noen Velvet cupcakes og cakepops.

Vi er jo ikke så mange som kan samles derfor har jeg kun laget litt denne gangen, i tillegg til en liten etasjekake jeg vil dele med dere senere. Men i denne omgangen tenke jeg kun å dele helt enkle muffins med enkelt dekor i tillegg til noen må søte smaksbomber.

Red velvet cupcakes
Red velvet cupcake, pyntet med sjokoladekrem og pynt.
De er sånn passe størrelse på de slik at de ikke blir for mektige.

Cupcakesen ble til av overskuddet fra noen ødelagte cupcakes og litt fra kakene. De er enkel og lage ved at du river kaken til smuler og blander det godt med passe mengde krem. Så triller du kuler, selv valgte jeg kuler på 10 gram hver. Helt til slutt dekorer du de sånn som du ønsker. Skal se om jeg kan få tatt noen flere bilder under selve prosessen for å vise dere senere.

Red velvet cake pops, disse hadde jeg med meg på kortkveld i går også.
Disse fungerer som små smaksbomber når du er sugen på noe godt.

Eller vi jeg bare stikke innom å ønske dere en flott 17 mai og gratulerer så mye med dagen alle sammen. La oss avslutte med felles allsang fra ett knippe norske sangere som bidra i år.

Allsang på grensen – Ja, vi elsker

Fra noen av Norges største artister til alle dere❤️ Syng gjerne med🇳🇴Feir sammen med oss på TV 2 nå, og helt til kl. 17.30!

Posted by TV 2 on Friday, May 15, 2020

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg