Ride Solo, Together

En dag som startet bråere og på en helt annen måte enn hva jeg hadde sett for meg.

Det er søndag og jeg tenkte at i dag skal jeg sove lenge, starte dagen seint og bare nyte dagen inne i pysjen. Ja, høres ganske kjedelig ut for mange kanskje. Men fakta er at jeg trives godt i eget selskap og nyter slike dager innimellom. Kjærest hadde dessuten store planer om å jobbe på båten, så da passet en slik dag perfekt.

Men……

Dagen startet ikke slik eller ble slik. Jeg ble vekket av to hunder som ønsket ut og plutselig kom spørsmålet fra kjærest; blir du med på motorsykkeltur?

Hæææ… var min første respons. Hadde ikke sett ut og visst ikke noe om at det var sol og fint vær. Helt ærlig såg jeg for meg drittvær og at motorsykkeltur var uaktuelt. Men nei da, i dag skinte solen så stor som bare det og visst nok var den en årlig motorsykkeldag i dag. The Distingguished Gentleman’s Ride var visst nok i dag og han ønsket jeg skulle bli med. Dette er et årlig klassisk motorsykkelløp til inntekt for forskning på prostatakreft og mens psykiske helse. Dette kunne jeg selvfølgelig ikke si nei til og derfor var det bare å hoppe i det og sette seg på sykkelen.

Nesten klar for tur i min Sunday Sweatergenser,

Måtte selvfølgelig ha på meg en strikka genser i kulden selv om solen skinte. Så idag brukte jeg min Sunday sweater strikket i pus fra du store alpakka.

Måtte bare prøve ett bilde uten hjelm også, selv om håret er Vedlig hjelmsveis. 🙂

Oppmøte for dagen var heller ikke dårlig og mange ble med på selve turen.

Mange var allerede på plass når vi kom.
Ett lite skrytebilde av kun sykkelen til kjærest.
Flere kjører kommer etterhvert også.
Hørte feler si at det er lenge siden det har vet så bra oppmøte.
En liten selfie fra bak på sykkelen med noe på sykkel bak.
Selve turen startet mot Nordlandet, men vi kjørte så å si over hele byen og alle landene.

Riding Solo, Together fakta:

Er DGR for 2020 kansellert?

  • Nei, årets arrangement kanselleres ikke. Den vil imidlertid finne sted i et justert format på grunn av Covid19. Alle oppfordres til å ri alene, sammen med en kjær eller med en pute.

Hva betyr det å gjøre et solo-arrangement?

  • Dette vil bety at det ikke er noen massedeltakelsesarrangementer. Ryttere vil bli oppmuntret til å kle seg dapper og ri alene for å overholde sosiale distanseringstiltak.

Byen min lar oss ri i grupper? Kan vi fortsatt ri i grupper?

  • Årets arrangement handler om å ri solo, men koble seg globalt. Vi oppfordrer ikke noen til å sykle i grupper eller med flere personer.

Må vi fortsatt holde oss til byveiene, eller kan vi ta en lengre kjøretur enn en vanlig DGR-begivenhet?

  • Grunnlaget for arrangementet var bygget på å ri gjennom hjertet av byen, og det oppfordres veldig til å ri gjennom langsommere byveier. Dette vil være etter ditt skjønn. Forsikre deg om at du følger sikkerhetsinformasjonen vår om ridning.

Hvor lenge skal vi ri?

  • Vi anbefaler å ri ikke lenger enn 2 timer.

Hvordan kobler vi oss globalt og deler bilder med hverandre?

  • Når du er registrert og du har fullført turen, vil det være veibeskrivelser angående opplasting og deling av bilder. Sammen med dette vil vi ha et live kart der ryttere kan finne bilder som deles over hele verden.

Kan jeg velge hvilken som helst by eller et land selv om det ikke tidligere var en tur i byen min?

  • Ja, når registreringen åpnes, vil du ha muligheten til å legge til byen eller landet ditt hvis det ikke er noen spesiell tur i listen.

Hva skjer hvis prognosen ser ut som regn?

  • Siden det ikke er noe massedeltakelsesarrangement, er det ikke noe problem å fullføre turen noen dager før eller etter selve dagen, hvis været ser ut som om det vil regne på søndag.

Fullfører vi forrige års turrute, eller kan vi ri hvor som helst?

  • Det vil ikke være noen definert rute i år; det er etter eget skjønn å bestemme hvor du vil ri. Dette handler om å ri solo, men sammen med ryttere over hele verden.

Dette her var litt informasjon fra siden deres, om du ønsker å les mer finner du informasjonen HER. Du finner også hvordan du kan bidra om du ønsker å bidra med noen kroner HER.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg