Sjøgrønn tiril

Helt ærlig så hadde jeg helt glemt at jeg hadde strikket denne. Denne Tirilgenseren strikket jeg for (vel jeg vet faktisk ikke, noen måneder siden for å si det sånn), men jeg kom på den da Marita stakk innom for å spørre så pent om jeg kunne reparere den da hun hadde vært uheldig å fått et hull på ene erme. Noe jeg selvfølgelig sa ja til, ikke store jobben og i tillegg så hadde jeg ett nøste liggende som var brukt i rette farge.

Tirilgenseren er fra Sandnes sitt oppskrift lager og du kan kun kjøpe oppskrift med originalgarnet, men butikker som selger oppskriften har jo også garnet så det er ingen utfordring.

Denne er strikket i størrelse medium og på denne størrelsen trenger du 6 nøster med Børstet Alpakka for å fullføre den, men du har som sagt en god del rest av det siste nøstet slik som jeg skrev i forhold til å eventuelt reparere genseren og du skulle være uheldig å rive over en tråd ved ett uhell.

Marita er kler egentlig veldig godt rosa og er ekstremt glad i rosa (mye mere enn undertegnende for å si det sånn), så overraskelsen var egentlig stor da hun kom med Aqua Marine og ikke rosa til denne genseren. Men fargen er jo nydelig og veldig kledelig (men så kler jo Marita så å si alt) og fargen finner dere inne hos Sandnes garn under nummer 7020.

For å fikse erme som var plasser hun hadde fått ett lite hull brukte jeg enkelt bare en liten tråd og masket sammen maskene over og under for å på denne måten gjøre det minst mulig synlig at jeg hadde fikset på den. Marita ble jo fornøyd med resultatet også så derfor så klapper jeg meg på skuldra og sier meg fornøyd med resultatet selv om dette ikke er noe jeg egentlig har så mye kunnskap eller erfaring på.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg