Slik sparer du 176 000 kroner igjennom hundens levealder

En ting er garantert når du har hund og det er at de trenger stell. Vi har jo en Bichon Havanais og en Lhasa Apso og om du kjenner til rasen fra før vet du hva jeg snakker om.

Så i helgen ble tiden hvor begge hundene skulle få ordnet seg skikkelig. OA tok ansvar for dusjing og vasking på fredagskveld.

Lexie ikke helt klar til dusjing, men har ikke noe valg.
Lexie er ikke den som er mest glad i vask, men så fornøyd når ho er ferdig.
Snoopy er litt mere velvillig til å få seg en vask.
Snupsen sendere deg noen blikk underveis, men godtar det meste.

Etter dusjen ble resten av jobben min, vi har nemlig gjort avtale om at han ordner bilene mens jeg tar ansvaret for pelsstell, kloklipp osv osv på hundene.

Jeg er langt ifra noen hundefrisør, men jeg gjør så godt jeg kan. Frisører har jo som regel litt mere profesjonelt utstyr, dette kan ikke jeg skryte på meg. Derimot kan jeg skryte på at jeg har fått laget eget stellebrett av samboeren og jeg har selv gått til anskaffelse av en skikkelig klippemaskin. Maskinen var en dyr investering der og da, men om en tar ett kort mattestykke på det finner en fort ut at en har spart penger. Det koster jo mye om du skal sette de inn til en hundegroomer hver gang og disse to trenger en klipp tre til fire ganger i året. I tillegg lever de jo opptil 15 år, så du kan jo tenke deg.

Si at en frisørtime for en hund koster mellom 1500 og 2000 kroner per hund (var dette jeg betalte første gang for Lexie). Så om du da har to hunder for meg blir dette på det billigste i året på kroner 12 000 kroner i året. Om de da lever i 15 år blir det 180 000 igjennom hundens levealder.

Herregud, var faktisk ikke klar over at summen ble så stor selv. Det er jo en sinnssyk sum!!!

Selv betalte jeg rundt 4 000 kroner for maskinen og ofrer noen timer hver 3 måned på hundestell. Dette vil da si at igjennom hundenes levealder sparer jeg oss for 176 000 kroner.

Hvor mye penger er ikke dette en kan bruke på andre ting liksom?

Som sagt er jeg langt i fra profesjonell, men selv synes både samboeren og jeg at hundene ser bra ut når jeg er ferdig. Så derfor kommer vi til å fortsette å gjøre det slikt.

Og når en kan spare så mye vil jeg jo helt klart si det er verdt det og kan anbefale deg også om å gjøre det. Du blir jo slik som meg flinkere og flinkere for hver gang du klipper.

Snoopy er nå klar for vår og sommer.
Lexie er også klar for vår og sommer.
Nå krysser vi bare fingre for at vår og sommer blir så flott som de bare kan være her på Nordmøre.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg