Søvnproblemer – føles helt håpløst enkelte ganger.

Problemer med å sovne eller sove lenge nok.
Problemer med å sovne eller sove lenge nok.

Klokka er nå i skrivende stund 07.40, vært våken i over en time alt da samboer sin alarm ringte 06.30 (selv om han faktisk ikke trengte å stå opp til denne tiden idag). Å hvordan  jeg misunner han og andre som får til å sovne igjen med en gang selv om de blir vekket av det ene eller det andre.

Her i huset når en klokke ringer reagerer også hundene med engang og de er klare til å stå opp. Voom frokost venter før en tur ut i hagen og gjøre fra seg, så med andre ord er det bare å stå opp.

Missforstå rett, jeg klager ikke over livet mitt, elsker samboeren og livet vårt med hundene. Men noen ganger slik som jeg sitter nå kjennes livet litt tungt. Jeg kjenner kroppen skriker etter søvn, men selv etter å ha stått opp med hundene uten å slå på lys, la de få det de trenger og så legge meg på sofaen i mørket – kommer søvnen allikevel ikke tilbake.

Jeg misunner rett og slett de som sovner til uten noe somhelst og som klarer å sove lenge. Jeg vet enkelt nå vil si at det er min feil at jeg har søvnproblemer siden jeg jobber natt, men la meg avkrefte dette med en gang. Selv om jeg jobber natt eller har fri i lengre problemer er søvnen noe jeg sliter med. Det er lite som hjelper, dessverre.

Min søvn om jeg skal sove godt og lenge nok består at å sitte opp til trøttheten tar overhånd og så å få sove til jeg er uthvilt. Noe som viser til at selv om jeg har fridager sitter jeg oppe lenge før søvnen kommer og jeg må flere ganger ta medisiner etter avtale med lege for å få til å sovne.

Men det som er greia er at når jeg da først sovner sover jeg godt, problemet er bare det at blir jeg først vekket igjen sliter jeg med å få sovne igjen.

Så nå sitter jeg altså her i mørket og skriver søvnløsetanker ned, mens Snoopy ligger å ser på meg i sofaen, Lexie ligger å sover på gulvet under sofaen og samboeren sover i sengen siden han lett sovner til igjen.

Ja ja, får vel sette på lyset, walking dead på tv og ta fram strikking. Så er det bare å vente på at søvnen kommer igjen og jeg kan legge meg ned igjen. Jeg må virkelig det idag også da jeg går på natt i natt og kun tre timer søvne før en nattevakt sier seg selv er for lite.

Så ha en fin fin dag folkens, håper dagen deres startet litt bedre enn min. 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg