Star genseren

Reklame | Strikkemekka.no

En ting mange ser på som vanskelig eller utfordrende innen strikking er monteringen. Selv syntes jeg det var skummelt lenge, men etter at jeg bare hoppet i det såg jeg hvor lett det egentlig var. Ja, det er litt arbeid for å få det fint. Men så skummelt som jeg så for meg?

Nei, langt ifra.

Å på bakgrunn av dette har jeg på ett eller annet vis blitt den folk kontakter for montering på jobb. Iallfall var fjoråret ett symbol på det. 🙂 Smiler for meg selv.  🙂

En av monteringene jeg sa til i år var en genser fra ei som tidligere jobbet på Alti Futura. Moren hadde strikket Star genseren fra Strikkemekka.

Genseren er strikket i Viking Bris og hun har brukt fargene Oker nummer 345 og Hvit nummer 300. Genseren er kjempe myk og jeg vil tro meget behagelig på. Selv fikk jeg ikke prøvd den da den dessverre for meg var laget i størrelse small. 😉

Selv genseren var ferdig strikket og har vrangbord både oppe og nede på bolen. Jobben jeg hadde å gjøre var å sy med symaskin, klippe og feste på ermene pluss sy sammen skuldrene. Vel jeg strikket sammen skuldrene da jeg synes dette blir finest.

Selv har jeg ikke sett denne genseren før jeg fikk denne i fanget, men jeg synes helt klart den var fin og den ble veldig lekker i disse fargene.

Star genseren fra Strikkemekka.
Genseren har vrangbord både nederst og oppe ved skuldrene og halsen.
Slik ser mønsteret ut når du har fått sydd på ermene.
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg