Star Wars The Rise of Skywalker vers Frozen 2

I kveld var nok en søndag hvor vi var på kino, jeg kan vel si med hånden på hjertet at jeg har sett mere kino de siste ukene enn hva jeg har siden jeg flyttet hit til byen.

Star Wars The Rise of Skywalker
Star Wars The Rise of Skywalker

Søndag for en uke siden var vi på Star Wars The Rise of Skywalker, her kan jeg ikke si jeg vart imponert.

Nå skal det sies at jeg har sett lite Star Wars fra før og kjenner ikke til så mye av historien. Men personlig synes jeg den var langdryg, mørk og ikke helt sammenhengene slik at jeg forsto helt hva som foregikk på skjermen. Sannheten var faktisk at jeg sovnet på skulderen til samboeren flere ganger, så for min del fungerte nesten filmen mer som sovemedisin enn underholdning slik den var ment å være.

Frozen 2
Frozen 2

Min i kveld etter ett bedre måltid på Hong Kong Garden avsluttet vi kvelden men å se Frozen 2. Her var det en film som underholdt fra start til slutt. Historien var solid med flere inntrykk fra samisk historie. Foresten er denne filmen også dubbet over på samisk, hvor kult er ikke det!

Anna og Elsa som barn sammen med foreldrene sine i starten på filmen.
Frozen 2 – Anna og Elsa som barn sammen med foreldrene sine i starten på filmen.

Sangene satt fortsatt som ett skudd og karakterene fra første film er like underholdende som første film, spesielt for min del slår aldri snømannen Olaf.

Elsa og søte lille Olaf.
Frozen 2 – Elsa og søte lille Olaf.

Han Olaf alene er jo bare så sjarmerende og vet akkurat hvilke strenger han skal spille på for å smelte hjerter selv for en animert figur. Bare sjekk ut denne lille traileren her med snømannen.

Så om jeg skal anbefale deg å ta turen på kino i disse dager vil jeg helt klart anbefale Frozen 2 kontra Star Wars. Som sagt er dette kun min mening, men jeg vet samboer var enig og flere andre.

Men helt klart er du stor Star Wars fan slår den slikker an den også om du kjenner til historien mere enn hva jeg gjør.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg