Tenke seg til at jeg skulle si dette

Hadde du spurt meg om dette i 2004 om hvem jeg trodde skulle vinne idol. Vel jeg kan si så mye som at jeg hadde liten tro på at Sandra Land skulle bli noe stor vinner. For meg var hun kun en søt, liten beskjeden jente som ønsket en plass på stjernehimmelen. Men for meg var ikke stemmen hennes noe jeg syntes traff meg.

Bilde fra Aftenposten og tatt av Ørn E. Borgen.

Men nå er vi kommet til året 2020 og hvem er det faktisk jeg hører på og ikke minst heier på på ett nytt program? Jo, det er ingen ringere en Sandra Lyng. Første episode hvor hun sang Svag av Viktor Leksell traff meg rett inn i hjerterota. Stemmen var fin og rolig, pluss du kunne se hun sang med hjertet. Så for en flott presentasjon og hvor flink hun har vært å oversette teksten til noe magisk.

Elsker denne versjonen rett og slett!

Sist uke slo hun til med Icebreaker av Agnete og også her slo hun også bakoversveis på mange, inkludert meg selv. For en stemme denne jenten (nå dame) har fått. Ja, ho såg ut som en levende diskokule som både hun selv og andre påsto. Men uansett antrekk tar det ikke bort noe fra hvilken kraft som kom fra stemmen hennes.

I kveld er det kvelden for country hvor Sandra skal syne Jolene av selveste Dolly Parton. Denne sjangeren er noe som treffer meg veldig. For er det en sjanger jeg hører meste på av alle er det denne.

Så nå gleder jeg meg til å se om Sandra leverer med ett stjernebrak også i kveld. Jog håper og krysser fingre for det ihvertfall.

Fortsatt litt usikker på om jeg kommer til å se det direkte. Jeg digger egentlig stjernekamp, men så er det også Skal Vi Danse på Tv2. Dette er jo også ett program jeg synes er bra. Så kan hende jeg må sjonglere litt imellom de. Må jo finne meg en favoritt eller to der også.

Uansett hvor jeg ender heier jeg allefall på Sandra og håper hun kommer langt.

Hva ser dere på på lørdagskvelden? Gjør dere slik som jeg skal eller holder dere dere til ett program omgangen?

2 kommentarer
    1. Fant bloggen din da jeg søkte etter NRKs videoer fra Stjernekamp – en slags hall of fame med de beste nummerne. De har dessverre publisert disse videoene på en side som er utrolig vanskelig å finne, og finner heller ingen måte å google meg fram dit, så jeg poster like godt linken her, siden bloggen din er lettere å finne enn NRKs egne sider: https://www.nrk.no/video/musikk/fra/stjernekamp

      Har forøvrig lest noen av postene dine fra Stjernekamp, og må si meg veldig enig i det jeg har lest. Sandra imponerte voldsomt – og hun er rett og slett steinbra! Har lagd best-of-liste på Spotify, og må si at det meste hun har gitt ut er steinbra det også, jeg har bare ikke oppdaget det før. Er nok egentlig litt for gammel, for jeg sluttet å høre på P3 og mPetre sikkert fem år før musikken hennes dukket opp der. Men fikk med meg to av hennes sanger på P1 i sommer, og fant ut at jeg likte de før årets sesong av Stjernekamp. Musikken fram t.o.m. 2017 er nok mer typisk P3-musikk enn P1, men jeg skjønner ikke at f.eks. julesangen “Himlen i min favn” fra 2019 ikke spilles på P1 i desember.

      Her er link til Spotify-listen om flere skulle være interessert: https://open.spotify.com/playlist/3jDgIqmUn74cgBAsm1TNUC?si=cQG48V2FSWuZUXS8F_PbtA
      Evt Spotify URI: spotify:playlist:3jDgIqmUn74cgBAsm1TNUC

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg