Utfordrer meg selv.

Hadde overhodet ingen planer om dette. Men så sitter jeg her nok en gang å venter på at en deig skal heve. Noen dager altså!

Idag har jeg allerede laget japanske kanelknuter, stelt, groomet hunder, strikket og laget middag. Så en ny deig var ikke i planene mine i det hele tatt.

Men så har det seg slik at jeg går å venter på ett mulig svar i dag og kanskje ABIP saken kan blir avsluttet for godt.Vet ikke om jeg har trua på noe løsning i kveld, men det er lov å håpe. Jeg sendt nemlig enn mail til Anne Brith Davidsen ferje uke og krevde å få bruke angreretten min etter forbrukertilsynet sin konklusjon. Jeg satt en frist og den går ut i dag ved midnatt! Klokka er nå 20.45 i skrivende stund og så langt har jeg ikke hørt noe.

Derfor så bruker jeg heller kvelden på dette her altså. Vi hadde fiskemat til middag idag og jeg hadde hvit saus til overs etter middagen. Tanken slo meg da på japansk baking nok en gang og om den hvitesausen kunne brukes til det?

Jeg har null peiling på om denne deigen blir bra eller om baksten blir en suksess. Alt har blitt til på ca. må og egen ideer. Har selvfølgelig skrevet ned alt, tilfelle det går bra. For da tenker jeg at det er gøy å dele med deg.

Så nå mens den står til heving krysser jeg bare fingrene.

Eneste jeg kan si er at deigen var kjempe fin å kna og den ser ut til å bli perfekt om jeg skal si det selv.

Knaing av deig med hvit saus!

På grunn av fremgangsmåten med japansk teknikk og måten å sett til smør på kan den være litt seig, men den blir så fin når du knar den nok.

Se bare her hvor fin den ser ut før den ble satt på ett lunt sted for å heve til dobbel størrelse.

Krysser fingre for at deigen blir flott etterpå også.

Jeg har iallfall noen timer å holde på med andre ting enn å lure på om jeg får svar. 😉

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg