Utmattet, tårer, Maria Mena og Hver Gang Vi Møtes

Dette er vanskelig å si/skrive ned, men i går besto dagen min for det meste bare av tårer. Det var som om kranene bare ble slått på og det var ingen som stoppet di. Jeg var helt utmattet/utslitt når jeg satt meg ned å såg Hver Gang Vi Møtes med Maria Mena sin dag. Å etter programmet sin slutt er jeg fortsatt utrolig sliten, men samtidig satt du og dine sanger ord til så mye jeg følte på.

Følelsen spilte meg ett puss i går.

Maria Mena; for ett fantastisk vakkert menneske du er! Du rørte meg langt inn i sjelen med din dag, av dine historier var det enkelte som stakk virkelig hjem (mye mer enn jeg ville innrømme) og dine sanger som ble tolket traff meg hardt til tider.

Jeg synes også du beskriver redningen din og at det det var sinnsykt skummelt er så god en setning. Det er akkurat som du sendte meg tilbake til lille Ida 10 år gammel som tar sin tøffeste telefon noen sinne. Mange har lurt på hvordan jeg kan “ofre” et familiemedlem på den måten, men du beskriver det så godt. Det er noe av det tøffeste du kan gå igjennom og du lever med den avgjørelsen flere ganger i året. Du tenker og grubler, men samtidig vet du at det var det beste for deg.

Så til alle de som lurer er det så godt sagt av deg; Ha respekt for barnet som velger bort foreldre, vit at det ikke er ett lett valg.

Det er kjempe tøft å ta valget om å ta avstand fra de som egentlig skal være dine nærmeste! Men å ha noen som er deg nære og likevel gjør deg så vondt – det er ikke en god situasjon. Den er kun ødeleggende og for meg savnet jeg den voksne som reddet meg fra alt. Bestefaren min gjorde hva han kunne, men foreldrene mine som burde tatt tak gjorde det aldri. 🙁 Dessverre, men det som er så viktig å vite er at en kommer styrkende ut av det.

Det vil bli bedre og du blir sterkere!

Første sang som rørt igjennom tv skjermen var;

  • Agnete Saba: «Mu lullánlávlla» her snakker vi fortelling uten at jeg forstår så mye av ordene. Det var rett og slett nydelig og magisk!

Andre sang som traff var;

  • Hanne Krogh: «Alt du har» tenk å kunne fortelle noen at de er godkjent og verdt noe slik du gjør og at du forteller at du er der. Utrolig rørende!

Tredje sang som traff var;

  • Trygve Skaug: «Voksesmerter» wow….jeg har ikke mere ord enn det annet enn wow….!

De tre andre var fine på hver sin måte di også, men disse tre altså. Takk for så flotte tekster som setter fokus på det så mange føler.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg