Vaffelmiddag eller bakelsmiddag om du vil

Matlei eller bare i mangel på hva du skal lage til middag? Selv er jeg veldig matlei for tiden og synes det å komme på hva en skal spise er skikkelig utfordrende. I tillegg så ble middagen sein i går på grunn av både hundelufting, venner og å hjelpe familie med noen bilproblemer.

Så derfor gikk vi for noe av det enkleste jeg kunne komme på til middag. Jeg hadde nemlig en halvliter med melk som var på grensen til å måtte kastes og derfor ble den til en vaffelrøre. Men vafler i seg selv er jo ikke ett fullverdig måltid, i hvert fall ikke i mine øyne. Men med litt ekstra på blir det en helt grei middag som jeg enkelt og greit kaller vaffelmiddag eller bakelsmiddag om du vil. Kjært barn har mange navn.

Vaffelmiddag / Bakelsmiddag.

Selv røren til bakelsen er nok rimelig vanlig, man tar det en har og mikser sammen til en har en passe tykk røre. Med en halv ts bakepulver i blir di også veldig fløffige.

Enkel vaffel klar til å bli noe mer.

Jeg stekte to og to, deretter la jeg på pepperoni og ost før jeg brettet di i to og la begge tilbake i jernet i ett minutt.

Må med pepperoni.
Så må det selvfølgelig litt ost til.
Brett begge i to og legg tilbake i vaffeljernet ett minutt.

For å holde de varme mens jeg stekte resten la jeg de i ovnen med over og undervarme på 100 grader.

Legg de i ovnen slik at de holder varmen.
Men 100 grader holder di seg varme til de skal nytes.

Så enkelt kan det altså gjøres og nå bare ved små enkle triks kan en nyte noe godt til middagen. For hvor godt smaker ikke nystekt bakels liksom?

Vaffelmiddag / bakelsmiddag er klar til å nytes.

 

Instagram HER – Facebook HER – SnapChat Unjem

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg