Velkommen til verden

Tidlig i uka fikk kjærest vite at ei som han har/er steonkel til fikk sin etterlengtede baby. Slik som jeg har forstått det har de ønsket seg barn lenge og endelig kom det en liten prins til verden. I den forbindelse ønsket han å gi en liten gave og lurte på om jeg kanskje hadde noen skatter liggende.

Ærlig talt vet jeg egentlig aldri hva jeg har liggende ferdig, men selvfølgelig tok jeg ett dykk ned i skattekisten min med ferdige saker. Der dukket det opp som følgende en stripe jakke og en stripe romper.

Jeg spurte om dette kunne være en grei gave og dette var han enig i. Så da ble det det, ett sett i striper med fargene grønn. Jeg fant også frem en liten hund jeg har heklet som de skal få med som ekstra liten overraskelse. Bare for å presisere her; alle deler er godt heklet og sydd fast, så her er det ingen fare for at babyen skal sette noen deler fast i halsen.

Minste lille prins Stig Magnus kom altså til verden den 26 februar og har nå vært i denne verdenen i hele 9 dager og derfor reiser vi i dag og overleverer gaven. Håper både mor og far blir fornøyd med plaggene og at Stig Magnus kan kose seg masse sammen med den lille hunden og at den kanskje kan bli hans følgesvenn i mange mange år fremover. 🙂

Velkommen til verden gave til Stig Magnus.
En liten hund pluss en jakke ig en roper i striper.

Mønsteret finner dere forøvrig i hefte Babyull 1817 fra Sandnes Garn. I selve oppskriften er settet strikket i Lanett Babyull, men jeg har brukt Tynn Merinoull som har samme strikkefasthet. Fargekodene jeg har brukt er;

  • Grønn nummer 8543.
  • Skoggrønn nummer 8072.
Stripa jakke i tynn merinoull.
Stripa romper strikket i tynn merinoull.
En liten hund som følges venn må da passe fint inn. 🙂

Den lille hunden er fra ett mønster jeg har fått tak i via Instagram og garnet er bare vanlig bomullsgarn som jeg hadde liggende.

 

Instagram HER – Facebook HER – SnapChat Unjem

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg