Vennetjenester, forventer vi for mye tilbake?

Vennetjenester! Alle gjør vi de.

Jeg gjør i hverfall det, jeg liker å tenke det du gir ut i universet er hva du får tilbake. Og det å be en venn eller venninne om hjelp eller å bli spurt har aldri skadet noen. Selvfølgelig kan en få ett nei i ny og ned. Men hovedpoenget er ikke at alle skal si ja til en hver tid.

Alle har vi nok de som ber oss om en tjeneste eller ti uten å gi så mye tilbake. Å til de er det selvfølgelig helt greit å sette grenser å si nei. Men min leveregel er at hva jeg gir får jeg tilbake på ett eller annet vis. Det trenger ikke være samme type hjelp eller noe som helst egentlig annet enn en takk. Kanskje en god klem, selv om dette ikke går nå i disse koronatider. En takk i seg selv betyr mye og det å heller vite at jeg kan be om hjelp ved ett senere tidspunkt.

Mange ganger forventer vi nok så mye mye mer enn hva vi får eller kanskje til og med har fortjent. For sannheten er at mange mennesker dessverre tenker litt for mye på seg selv og ikke de rundt seg. Du har mennesker som gir og gir og så har du mennesker som bare tar og tar. Livet er ikke rettferdig med andre ord.

Dette er bare kalde fakta for livet. Men det betyr ikke at vi kan opp. Ei heller slutte å hjelpe hverandre.

Selv har jeg på Vedlig kort tid fått en helt fantastik venninne. Hun flyttet til byen for ca. 6 måneder siden og eier hunden Tarzan. Tarzan, Lexie og Snoopy var de som ble venner først, men nå er det ingen av oss som kan tenke oss holmen uten de eller å ikke ha henne som en venninne. Hun har tilbudt seg å passe hunder om det trengs og vil stille opp om vi spør og hun kan. Selv har vi hjulpet henne litt, spesielt kjærest som prøver å fikse bilen hennes. Dette har vi gjort uten å forvente noe som helst i retur.

Så når hun ut av det blå dukket opp med en rosebukett og ett kort med så fine ord, varmet det mer enn hva jeg kan sette ord på! Disse rosene var ikke noe vi hverken forventet eller hadde bedt om, derfor setter vi sånn ekstra pris på de. Så tusen takk Monica og Tarzan. <3

Selv er roser for meg de rosene som er finest av alle blomster der ute. Venninna er utdannet blomsterdekoratør og denne flotte buketten som består røde og hvite roser pluss noen nydelige blader (vet ikke hva de heter). Uansett er den helt fantastisk flott og den passet perfekt til å sette i tepotta fra Tassen serien.

Nydelig bukett med nydelige ord.
Fargen på den røde er rett og slett til å bli forelsket i.

Takket være denne snille damen har kjærest og jeg to buketter som begge fyller Tassen porselen. Tassen serien er favoritten til kjærest. Selv er jeg den stolte eier av disse tøffe rosene som er farget med konditorfarge i grønt, blått og sort.

Roser som jeg har farget selv.

Og sammen er kjærest og jeg eier av denne flotte med røde og hvite.

Sammen står de nå å fyller stuen med gode lukter og Tassen ansiktet er med på lyse opp dagen.

To buketter, veldig forskjellige men like nydelige.
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg