Vest trenden som er på gang.

Reklame | Lokal Oslo

Skal eller skal ikke? Det er spørsmålet.

Vest er jo en trend som virkelig har slått ann denne høsten. Problemet for min del er at jeg egentlig ikke har funnet en vest jeg synes har vært så fin. Misforstå meg rett, det er veldig mange flotte vester der ute. Men det er få som jeg ser for meg selv i. Jeg har strikket flere og holder på med en nå også, men allikevel er det ingen av de jeg selv ville ha strikket til meg selv. Helt ærlig synes jeg ikke de passer meg og om jeg ikke føler meg komfortabel så ser jeg ikke noe poeng i å strikke til meg selv.

Men så såg jeg her om dagen på TV Norge – Synnøve rydder opp Kjendis. Hun var hjemme hos Janne Formoe og hun hadde der på seg en av de kuleste vesten jeg har sett så langt.

Synnøve er hjemme hos Janne Formoe.
Denne vesten er seriøst den fineste jeg har sett så langt.

Jeg har nå søkt litt rundt på nettet og kommet over plassen hvor jeg kan få tak i oppskriften. Lokal Oslo er de som har oppskriften og den kan kjøpes HER.

Problemet mitt er nå bare det at jeg ikke vet om jeg gidder å strikke den allikevel. For etter å ha snakket med venner har jeg fått høre at det finnes flere problemer med oppskriften. Strikkefastheten stemmer visst nok ikke, de har gitt opp strikkefasthet på glattstrikk og ikke flette – noe som gjør at størrelsen blir da ikke riktig. Pluss de har ikke lagt til ekstra masker der fletten er visst nok, noe som også gjør at størrelsen heller ikke blir slik den skal.

Sist men ikke minst klør jeg jo av de fleste garn, så om jeg skal strikke den må jeg finne ut en måte å strikke den i Pus eller Puno.

Men spørsmålet er som sagt om jeg gidder å kjøpe oppskriften eller ikke. For en ser jo bare på bilder her at det er feil på vesten.

Kitty vesten fra Lokal Oslo.

Du ser det spesielt her at det er feil i fletten på siden. Og jeg kan ikke noe for det, men når du selger en oppskrift eller legger ut bilder av noen du selger skal det vare riktig og ikke ha feil.

Kitty vest fra Lokal Oslo.

Jeg vet jo selvfølgelig at denne feilen på fletten fikser jeg lett selv, men det er alle de andre problemene jeg høre folk møte på som også gjør at jeg må tenke meg to ganger om.

6 kommentarer
    1. Den vesten er kjempefin 🙂 Man må føle for at det man strikker er rett for en selv. Hvis det er oppgitt strikkefasthet for rettstrikking kan man fort få et annet resultat.

      Jeg strikker kun lettere ting som grytekluter og votter siden det er lettere for håndleddene mine. Oppdager jeg en feil så rekker jeg opp absolutt alt. Feil jeg gjør irriterer grønn. Særlig hvis jeg skal gi det bort til andre.

      Ønsker deg en kjempefin onsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    2. Det er da virkelig dårlig stil at have en fejl i de billeder man ligger op til salget. Men Jeg er nu sikker på at det ikke er sådan i opskriften, og at du får et smukt resultat.
      /Annette

    3. Den vesten er jo flott, men dumt om det er feil i oppskriften. Jeg er nybegynner i strikking, men strikker helst votter. Men nå har jeg bestilt garn til å strikke tøfler til toving. Hekling er det jeg kan best.

      Ha en fin dag.

      1. Ser heldigvis ut som om de har rettet opp på oppskriften og nå går det greit å strikke de. Tøft at du har begynt, alle må vi begynne en plass. Votter og tøfler er det jo helt klart sesong for nå, så kos deg masse med de. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg