#1 – Kitty Vest

Reklame | Lokal Oslo

Egentlig hadde jeg helt andre planer for denne vesten. Jeg hadde vel i grunn ikke tenkt å strikke den i det hele tatt, men så fikk jeg en ide om at jeg kanskje skulle allikevel. Enten skulle jeg strikke den som en gave eller så skulle jeg strikke den til meg selv.

Men av alle ting så satt jeg i stolen hos frisøren min Merethe, forøvrig den eneste som får stelle håret mitt. Og der kom vi til å snakke om programmet Synnøve rydder opp kjendis og vesten Janne Formoe hadde på seg der. Dette ga meg derfor den perfekte unnskyldningen til å teste den ut.

Jeg ente opp med å strikke den Puno fra Rauma Garn og Snoopy var som vanlig veldig nyskjerrig på hva jeg holdt på med.

Snoopy følger nøye med på at feil ikke blir gjort.
Det er rart med han, en skulle tro at han bare ville forstyrre og eventuelt leke med garnet, men han bare følger med.
Men etter å ha fulgt med lenge nok, er det på tide med en lur og si at du fikser det.

Jeg brukte som sagt ikke det originale garnet men valgte heller å prøve ut Puno. Dette ga omtrent samme strikkefasthet og ved å følge oppskriften til punkt og prikke ble vesten i rett størrelse. På en vest i medium trenger du 5 nøster med garn. Skal du strikke large trenger du ett nøste til, men om du strikker small er jeg usikker på om du klarer deg meg 4 nøster eller om du fortsatt trenger 5.

Kitty vest i størrelse medium.
Bildet slik den ofte blir vist i media, slik at feilen i oppskriften ikke synes.

Men passer du på å få vridningene rett hele tiden får du en vest med fletter og vridninger rett vei hele tiden.

Originalt ser du feil på vesten her om du ser på oppskriften, men så lenge du passe på blir det rett.

Selv om du må hele tiden følge med på flettene og vridningene, så går den ganske så fort å strikke. Jeg tror denne tok meg sirka 3 kvelder å strikke.

Vesten passet Merethe perfekt og hun var så snill å sendte meg noe bilder av den på. Så derfor synes jeg det er gøy å vise dere hvordan resultatet ble.

Merethe i kitty vesten sin.
Denne ble helt slik vi begge hadde sett for oss selv i annet garn.
Ingen ting er bedre en når resultatet blir slik du ser for det og mottaker blir fornøyd med resultatet hun får.

Oppskriften på vesten finner du hos Lokal Oslo HER.

10 kommentarer

Siste innlegg