Oscar genser

Reklame | Dale Garn

Dessverre finnes det lite nye mønster innen strikking til herre og det er heller ikke så mange nye denne høsten visst en skal gå etter de nyeste brosjyrene for høst så lang, men bystrikk har en fin genser ved navnet Oscar og den er både stilren og fin til hverdagsbruk for den aktive mannen i familien.

Den har hovedsaklig samme mønster som er å finne i den nydelige Gretekofta som også er fra bystrikk med unntak av den nederste diamant mønsteret som er å finne på Grete. Den har isydde ermer (noe jeg selv egentlig ikke er noe stor tilhenger av, men siden jeg egentlig kunne hadde monteringen på denne; hadde jeg ingen ting jeg skulle sagt), den har også en rund hals og det var den jeg skrev mere om hvordan jeg ordnet her.

Genseren er opprinnelig strikket i Pure Eco Wool, men Bodil som er strikkeren på denne har brukt Lerke fra Dale garn, så derfor er jeg litt usikker på mengden garn som har gått med. Det eneste jeg kan si er at jeg brukte ett nøste til hals og selv monteringen selv av fargen marine. Genseren er strikket på pinne  3,5 og 4 har en strikkefasthet på 22 masker over 10 cm.

Så selv om jeg ikke vet mengden kan jeg iallefall dele farge og fargekoder med dere som er som følgende;

  • 5563 Marine.
  • 8109 Lys Stål Grå.
  • 8106 Dus Sjøgrønn.
  • 0017 Halvbleket Hvit.

#bystrikk #dalegarn #oscar #herre #mann #genser

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg