Sannheten mot ABIP kommer ennå mere frem i lyset.

Jeg vet hva jeg har lovet og historien min kommer, men føler for å fortelle hva som kom sendt i går kveld. For helt ærlig tar dette med ABIP kurs opp mye av tanken mine i disse dager. Kan vel si at det romsterer oppi topplokket midt iallfall 80 % av tiden. Derfor ble jeg så glad i går når jeg fikk se at både Romerike Blad og Dagbladet endelig kom med nye artikler om denne saken her.

Selv tror jeg ikke så mange skjønner hvor viktig dette er for oss at det kommer ut. Dette er så mye større enn bare en gruppe som er misfornøyd. Dette handler om å få stoppet falsk markedsføring og stoppe salg av ett kurs som ikke leverer en var som de lover.

I tillegg så handler det også om det nye som nå kommer frem i media; inkassokrav, manglende betalinger og hvordan Anne Brith svar på tiltalen. ABD sier selv hun ikke ønsker å ta dette i media, men siden hun har avvist klagene til alle oss i gruppen føler vi ikke vi har så mye valg.

Vi i gruppen som går under missfornøyde som Mette Ask kalte oss i innlegget sitt (INGEN hatgrupper som jeg skrev om i går, dere kan les det HER) har i løpet av helgen som var sendt inn klage til forbrukertilsynet og vi kommer også til å ta det videre til forbrukerrådet. Noe har allerede sendt inn og flere kommer til å sende inn inkludert meg selv som vi sende inn nå løpet av kort tid. Anne Brith Davidsen har selv satt advokat på saken, mens vi så langt ikke har tatt dette steget.

Nå over til artiklene som kom i går. Romerike Blad skal ha all skryt for å ha gått igjennom økonomien så grundig. Her kommer det frem så mye grums og opplysningene er ingen ting annet enn oppsiktsvekkende! Artikkelen har dessverre en betalingsmur på 5 kroner, men jeg vil si det er verdt de fem kronene å få lest dette. Dere finner artikkelen HER.

Romerike Blad

Nesten rett før Romerike Blad sin artikkel kom ut kom også Dagbladet med sin nye artikkel. Denne er åpen så her her det bare å trykke seg inn å lese. Dere finner denne artikkelen HER. De går ikke så mye inn på det økonomiske, men de tar for seg klagene som har kommet inn. Både de som er kommet inn til forbrukertilsynet og de klagene TV2 har fått. TV2 har fått klager i forbindelse med programmet bloggerne hvor Anne Brith Davidsen har en rolle som kommer frem som mentor og bedriftseier.

Dagbladet

Jag er så glad for at media ikke har lagt denne saken på is. De går grundig til verks og undersøker mere og mere, på denne måten kommer mere frem også. Selv krysser jeg fingre for at flere nå tørr å stå frem med sin misnøye når de nå kanskje får øynene opp om at dette handler om så mye mere enn en liten gruppe missfornøyde deltakere.

Det har kostet å stå frem med dette for alle de involverte og mest av alt skal Mette Ask få skryt som tok det første spranget. Uten henne hadde vi ikke kommet så langt som vi har i dag og situasjonen rundt dette hadde stilnet fort. I tillegg så skal alle de andre som tørr å stå frem med navn ha skryt og en stor takk. Selv har jeg kun så langt turt å stå frem med navnet mitt her, men fra nå av er den tiden over. På grunn av muldvarpen som var i gruppa vår vet uansett Anne Brith Davidsen allerede at jeg er en del av dette. På grunn av henne kom mine ord fortere på trykke her på bloggen enn hva jeg selv ønsket. Men vet du hva? Jeg angrer ikke på dette i det hele tatt. Det er tøft men vi vil komme igjennom dette og jeg tror vi kommer sterkere ut av dette også.

Skal selvfølgelig si at jeg synes det er synd at Anne Brith selv er syk (saken vår har nok en god del med dette å gjøre), jeg har som skrevet før aldri ønsket henne som person noe ondt. Men samtidig så koster det for oss i gruppa også å stå i dette og vi alle sliter med vårt.

PS; min opplevelse rundt ABIP kommer litt senere idag.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg