Vafler av grøt og brunost

Akkurat nå skulle jeg ønske en kunne lukte igjennom bilder og blogg. For duften som er her i heimen nå er bare ubeskrivelig. Det er lite som slår nystekte vafler eller bakels om du vil, denne gangen har jeg oss laget de med en vri.

Vafler med bringebærsyltetøy
Der er også gode med enda mere brunost på.

Jeg lagde jo rislapper i går og hadde igjen rester av den røren idag. Oppskriften på rislappene finner du HER. Selv røren hadde jeg igjen ca. halvparten av og hva mer jeg hadde oppi kommer her under.

Ingredienser;

  • Røren med rislapper fra igår.
  • 2 egg.
  • 1 dl. sukker.
  • 2 dl. fløte.
  • 3 dl. melk.
  • 1 teskje kardemomme.
  • 1 teskje vaniljesukker.
  • 2 teskjer bakepulver.
  • En klype salt.
  • 6 skiver med brunost eller ønsket mengde.
  • 50 gram smeltet smør.
  • Ca. 4 dl. mel, men her tar du det litt på slup til passe tykkelse.
Vaffelrøre med brunost og grøt.

Fremgangsmåte;

  • Bare å røre sammen alt sammen i en bolle og la det stå å svelle i ca. 30 minutter før steking.
  • Stek så vaflene på middels varm.
Selv er jeg litt nøye med å få fordelt røren over hele vaffeljernet. Mulig petimeteret som slår inn hos meg. 😉
Personlig liker jeg de best når de er litt godt stekt.

Denne røren gir ca. 11 vafler tilsammen.

Sever de gjerne med ekstra brunost på eller med syltetøy og rømme. Dette er bare Snaddermat som du kan nyte til kvelds og så har du nok rester til frokosten i morgen også. 🙂

Ble 11 vafelplater av denne røren.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg