Verdens beste rødsaus med en vri

Tredje dag jul er snart forbi og romjulsdagene står i vent. Mest sannsynlig ser jeg for meg at nå kommer butikken til å flyte over med folk, alle som skal bytte gavene sine springer ned dørene fra i morgen av. Litt synd egentlig, ikke fordi at folk i seg selv bytter gaver. Men rett også sett at det blir folksomt på butikkene og nå som smitten sprer seg mye igjen sier deg seg selv at det ikke er lurt.

Så om du er en som skal bytte gaver du fikk til jul håper jeg du venter litt eller tar turen når det er minst folk i butikkene. Selv om vaksinen er kommet og noen eldre har begynt å fått den kan vi ikke senke skuldrene helt. Selv trur jeg ikke vi blir kvitt denne pandemien før langt inn i det nye året. Men jo mere vi alle gjør, jo større sjanse er det for at vi vinner over dette viruset.

Selv har jeg brukt dagen i ett lite familieselskap. Ta det helt med ro, alle regler ble holdt, vi var kun syv personer til sammen. Og vi satt også med avstand of ved forskjellige bord for å holde oss til hver vår kohort.

Vi feiret dagen med sosekjøtt og riskrem med rødsaus til dessert.

Del av kakebordet med riskrem og verdens beste rødsaus med en vri av bringebær.

Jeg skal ikke skryte på meg noe inne selv middagen, det var det “svigerinne” som sto for, men jeg sto for desserten her også. Det ble riskrem med rødsaus også i dag slik som det var på julaften. Du vet riskrem med verdens beste rødsaus, iallfall etter min standard. Bortsett fra at vi gjorde en vri og brukte bringebærsyltetøy denne gangen og ikke jordbærsyltetøy. Eneste forskjell på denne er at jeg silte den når den var ferdig for å bli kvitt frøene, men smaken var der likeså. Til og med “svogeren” syntes det var kjempe godt selv om han egentlig ikke liker riskrem med rødsaus. Bringebærsyltetøyet var forøvrig også denne gangen en del av julegaven fra min andre “svigerinne.

Original fremgangsmåte til min verdens beste riskrem med rødsaus finner du HER.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg